Dat. schránka: zn7mmn5
skola@zssnp.cz
+420 495 541 388
Používáme cookies pro podporu interaktivních funkcí, jako je přihlašování a hlasování. Také dovolujeme našim důvěryhodným mediálním partnerům analyzovat využívání našich stránek. Mějte povoleny cookies, aby jste mohli využívat všechny možnosti našeho webu. Prohlížením našich stránek s povolenými cookies, souhlasíte s jejich použitím.
Personální podpora a vzdělávání
ERASMUS+ KA2
ERASMUS+ KA1
Tento projekt byl realizován za finanční podpory Evropské unie. Za obsah publikací (sdělení) odpovídá výlučně autor. Publikace (sdělení) nereprezentují názory Evropské komise a Evropská komise neodpovídá za použití informací, jež jsou jejich obsahem
Koncepce a vize dalšího vzdělávání pedagogů
Škola se snaží pružně reagovat na měnící se realitu ve vzdělávání, kdy dochází k integraci vzdělávacích oborů a předmětů nejen skrze projektovou metodu ale právě v kombinaci s cizím jazykem.
Do hlavních cílů moderního kurikula patří rozvíjení klíčových kompetencí, podpora učebních strategií a mezipředmětových přesahů.
Protože chceme kromě jiného udržet vysokou úroveň cizích jazyků, do školního vzdělávacího programu jsme zařadili integrovanou výuku cizího jazyka prostřednictvím metody CLIL.
Metoda CLIL a její využití v hodinách ostatních předmětů zlepšuje znalost angličtiny, zlepšuje výsledky učení v oblasti jazyků, posiluje sebedůvěru žáků při komunikaci, zvyšuje motivaci žáků ke studiu cizích jazyků a podněcuje mnohem aktivnější úlohu žáka ve vyučovacím procesu.
Učitelé však musí být na tuto výuku dostatečně vzděláni a připraveni.
Prostřednictvím rozmanitých aktivit se chceme
Toho chceme dosáhnout těmito aktivitami:
Cílem projektu bylo další vzdělávání pedagogů prostřednictvím zahraničních mobilit tak, abychom podpořili jazykové vzdělávání v angličtině prostřednictvím metody CLIL
Zavedení a další rozšiřování výuky metodou CLIL je naším dlouhodobým a systematickým úkolem. Přesvědčili jsme se, že přes jistou náročnost přípravy jak ze strany pedagogů, tak ze strany žáků přináší velký progres při aktivním použití cizího jazyka.
Vycestovalo a jazykových a metodických kurzů se zúčastnilo celkem 10 učitelů.
3 učitelé se zúčastnili jazykových kurzů, 5 učitelů se zúčastnilo kurzů zaměřených na metodu CLIL, 1 vyučující se zúčastnila metodického kurzu a 1 se zúčastnila xxxx kurzu.
Na těchto kurzech zlepšili své jazykové dovednosti, rozšířili slovní zásobu o další odborné pojmy, vyzkoušeli si výuku pomocí metody CLIL, vyměnili si zkušenosti s kolegy z jiných zemí. Všichni tito učitelé metodu CLIL ve svých hodinách používají.
Výsledkem projektu jsou vzdělanější zaměstnanci a kvalitnější vzdělávání ve škole. Kromě toho jsme získali zkušenosti s řízením a realizací projektu v rámci programu Erasmus+.
Výsledky projektu jsme sdíleli mimo jiné v Učitelských novinách, v regionálních novinách Hradečák, ve školním Zpravodaji, který obdrží všichni rodiče našich žáků. Fotografie z mobilit jsme instalovali na panelu u vchodu do školy.
Prezentace projektu ve formátu pptx
Na přelomu července a srpna, přesně od 30.7. do 6.8. 2016 jsme se zúčastnily s kolegyní
Mgr. Kateřinou Peškovou týdenního kurzu angličtiny v londýnském Centre of English Studies.
Tento kurz probíhal v v rámci programu Evropské Unie Erasmus+ KA1, podporující zahraniční
mobility pedagogů a spolupráci škol Evropské Unie.
Důvodem naší účasti na kurzu je náš velký zájem o výuku metodou CLIL(Content and
Language Integrated Learning) tedy "obsahově a jazykově integrované učení". Jedná se o
styl výuky, při níž si žáci osvojují vedle obsahu odborného předmětu zároveň i cizí jazyk.
Cílem je nenásilné propojení jazykového vzdělávání a vyučovaného předmětu, pro učitele je
tedy podmínkou velmi dobrá úroveň cizího, v našem případě anglického, jazyka.
Standard General Enlish Course tak byl pro nás velkým přínosem v oblasti jazykové. Výuka
byla zaměřena především na komunikační dovednosti, rozšíření slovní zásoby, dále pak
poslech a čtení s porozuměním.
Velkým přínosem pro nás nebyla jen výuka samotná, ale i kontakt se studenty z různých
zemí, čas strávený v hostitelské rodině a také samotný kontakt se školou, kde jsme předem
domluvily studijní návštěvu našich žáků.
Celkově splnil náš pobyt veškerá naše očekávání. Profesionální výuka, přátelská atmosféra v
rodině, která nám poskytla nespočet příležitostí procvičovat angličtinu, poznávání Londýna.
To vše zajisté zvýší úroveň naší výuky právě pomocí metody CLIL.
V listopadu 2016 jsem navštívila Oxforfd a zúčastnila se týdeního kurzu Creative Teaching in the Primary Classroom na Lake School of English Náplň kurzu:
Seznamovací akivity
Příběhy a jejich čtení, dramatizace a hraní rolí s mladšími žáky
Komunikace ve třídě na prvním stupni, jak přimět děti mluvit anglicky
Rozvoj osobních jazykových a komunikativních schopností a dovedností
Návštěva základní školy v Oxfordu
Rozvoj čtení, psaní a užití jednoduchých textů ve výuce
Jazyk a kultura UK dnes
Písničky, rýmy a říkačky
Součástí byly i dvě komentované procházky s průvodcem po Oxfordu a volitelný výlet do Bleheim Palace
Všechna témata byla probírána velmi zajímavě s velkým přínosem do praxe - spousta tipů na hry, aktivity, práci s textem apod. Samotné učitelky byly velmi inspirativní a příjemné, vše braly z pohledu moderní angličtiny i životního stylu současné generace. Velmi zajímavá a přínosná byla návštěva místní školy a také komentované prohlídky města. Se školou i rodinou, ve které jsem byla ubytovaná jsem byla opravdu velmi spokojená. Zajištění od Albionu bezchybné, komunikace s paní Dolejší rychlá, příjemná, konstruktivní. Můžu jen doporučit a moc ráda zase někam pojedu.
Alice Marková
:o
Od 3. do 16.7. jsem navštěvovala kurz angličtiny pro nejazykové učitele s názvem CLIL- Methodology ve škole CES Dublin. na kurz jsem byla naší školou vyslána prostřednictvím programu ERASMUS +. Jedná se o metodu tzv. problémového učení, netypických postupů výuky, zajímavých a moderných materiálů podpory výuky (např. využívání nejrůznějších mezinárodních databází a internet. stránek apod.).
Kurz byl velice zajímavý a pro mne osobně velmi přínosný- navštěvovali ho kolegové z mnoha zemí Evropy /Itálie, Portugalsko, Španělsko, Rakousko/, tak i zemí vzdálenějších /Brazílie/. Je velmi inspirativní diskutovat s kolegy z jiných zemích o problémech výuky, spolupráce apod., a zjistit, že spousta problémů je společných a velmi podobných v různých koutech světa.
Ubytována jsem byla v rodině, a tak jsem měla i možnost poznat život v typické irské rodině, což bylo neméně zajímavé.
Co nejvíce ze svých poznatků a nově získaných znalostí bych chtěla uplatnit v co nejkratší době ve své výuce.
Mgr. Jitka Březková
Ve dnech 7. – 20. srpna 2016 jsme se v rámci projektu ERASMUS+ KA1 zúčastnily kurzu Content and Language Integrated Learning (CLIL). Navštěvovaly jsme International Projects Centre v Exeteru na jihu Anglie. Našeho kurzu se zúčastnilo celkem 13 učitelů 2. stupně a středních škol z různých zemí – Španělsko, Itálie, Rakousko, Francie a ČR. Cílem kurzu bylo rozvíjet naše jazykové dovednosti, rozšířit své znalosti týkající se metody CLIL, kterou bychom rády více oživily naši výuku. Metoda se zaměřuje na propojení cizího jazyka s jiným předmětem. V našem případě se jednalo o dějepis, matematiku a zeměpis. Metodu jsme si samy mohly vyzkoušet - zažít. Rozšířily jsme si slovní zásobu o odborné pojmy a na závěr kurzu jsme si připravily 20 – 30 minutovou CLIL-aktivitu pro naše kolegy. Dále jsme měly možnost porovnat britský a český vzdělávací systém, sdílely jsme zkušenosti se zahraničními kolegy. Pro rozvoj jazyka jsme využily možnosti ubytování v anglických rodinách, kde jsme byly obě velmi spokojené. Účast na tomto kurzu pro nás byla velmi užitečná a inspirovala nás k další práci.
Mgr. Helena Kovaříková
Mgr. Radka Havelková
V rámci projektu ERASMUS+ KA1 „Angličtina plus“ jsem se ve dnech 24. – 30.4.2016 zúčastnila studijního pobytu a strukturovaného kurzu v Reykjavíku na Islandu. Program zajišťovala španělská agentura English Matters ve spolupráci s Vaeteskóle Engi v Reykjavíku. Akce se zúčastnilo 75 učitelů ze 17 evropských zemí. Velká část programu byla věnována návštěvám škol a diskuzím s učiteli a vedením škol. Velmi přínosná byla i možnost porovnání systému vzdělávání v různých evropských zemích. Ale co mě osobně nejvíc zaujalo, byla celková atmosféra nejen ve školách, ale i ve společnosti obecně. Všichni se k sobě chovají velmi přátelsky, s úctou, důvěřují si navzájem, ale zároveň jsou velmi zodpovědní. Jeden příklad za všechny: žáci druhé třídy (7 let) dostali od paní učitelky úkol, na kterém mohli pracovat, kde chtěli (ve třídě, na chodbě), s kým chtěli (sami, ve skupince, s kamarádem) a paní učitelka je takřka nekontrolovala, zda opravdu dělali to, co měli…nakonec všichni odevzdali splněný úkol. Ve školách nebylo absolutní ticho (ani při vyučování), ale také tam ani o přestávce nebyl hluk, nikdo nekřičel, nehonil se… v islandských školách se mi opravdu líbilo.
PaedDr. Miluška Karásková
Dat. schránka: zn7mmn5
skola@zssnp.cz
+420 495 541 388
© 2020 Základní škola Hradec Králové, tř. SNP 694 | Vytvořilo eStudio.cz | Postaveno na ReflexCMS